Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no
Printer-ikon Utskriftsvennlig versjon

Håndtering av dokumenter i forbindelse med anbud

Ansvarlig instans påser at forskriftene i forbindelse med anbud følges.  Kvittering leveres anbyder etter ønske. Anbudsdokumenter skal unntas fra offentlighet. Jf Off lovens §6.

  1. Konkurransegrunnlaget legges inn i WebSak. Framgangsmåte finner du her i «framgangsmåte ved innkjøp».
  2. Innkjøp over kr 500.000,- skal utlyses på Doffin (fra 1.1.2017 er beløpsgrensen kr 1.100.000,-).   Gi beskjed om anbudsutlysningen til dokumentsenter og resepsjonen. Anbydere gjøres oppmerksom på at anbudskonvolutten merkes med «Anbud», slik at den ikke åpnes ved et uhell.
  3. Anbud skal ikke åpnes av den som mottar, men konvolutten stemples med dagens dato og klokkeslett og leveres direkte til ansvarlig instans.
  4. Tilbudene åpnes i møte og noteres i anskaffelsesprotokollen.
  5. Tilbudene leveres dokumentsenteret for journalføring umiddelbart etter møte. Tilbudene skjermes med kode. Off.l.§ 23 Avsender skjermes.
  6. Tilbydere rangeres i anskaffelsesprotokoll og leverandør velges.
  7. Ferdig signert anskaffelsesprotokoll leveres dokumentsenteret for journalføring.
  8. Svarbrev sendes tilbydere via WebSak.
  9. Når leverandør er valgt – skal alle tilbud og protokoller avgraderes, dvs. skjermingen etter §23 skal fjernes.  Forutsatt at dokumentene ikke inneholder sensitiv informasjon. Konkurransegrunnlaget skal alltid være offentlig.
  10. Avvent klagefrist
  11. Innsyn, - følger vanlige regler for innsyn her.
  12. Evt innkommende klager journalføres umiddelbart og behandles i WebSak.
  13. Kontrakt inngås og journalføres i WebSak.
Laster...